شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

۲ پسر جوان که با پرسه زدن در اتوبوس‌های تندرو از شهروندان جیب بری می‌کردند بعد از ارتکاب هشتادمین سرقت‌شان دستگیر شدند.

متهم

هرچند 2متهم ابتدا اتهام‌شان را انكار مي‌كردند، اما يك روز بعد از دستگيري ده‌ها مالباخته آنها را به‌عنوان سارق اموال‌شان شناسايي كردند.تحقيقات پليس در اين‌باره از چندي قبل با شكايت يكي از مالباختگان در كلانتري 103گاندي آغاز شد. مالباخته كه مردي ميانسال بود به مأموران گفت دقايقي قبل جيب برها در اتوبوس تندرو خيابان وليعصر كيف پولش را دزديده‌اند. او گفت: در ميدان وليعصر سوار اتوبوس شدم و مي‌خواستم براي خريد به ميدان ونك بروم.

داخل جيبم يك ميليون تومان چك پول داشتم. آن موقع اتوبوس شلوغ بود اما چون عجله داشتم به زحمت سوار شدم. كنارم 2پسر جوان ايستاده بودند كه يكي از آنها با هر تكاني كه اتوبوس مي‌خورد به من نزديك مي‌شد. مدام مسافران بيشتري سوار اتوبوس مي‌شدند تا اينكه وقتي به ونك رسيديم من پياده شدم و فهميدم كيفم داخل جيبم نيست. شك ندارم همان 2پسر جوان كيفم را دزديده‌اند.

ساعتي بعد از اين شكايت مالباخته ديگري به كلانتري رفت. او هم در اتوبوس تندرو طعمه جيب برها قرار گرفته بود. طي چند روز تعداد افرادي كه در اتوبوس از آنها سرقت شده بود افزايش يافت و در چنين شرايطي افسران تجسس كلانتري گاندي طرح ويژه‌اي را براي دستگيري جيب برها به اجرا گذاشتند. آنها در قالب چند گروه در زمان‌هايي كه احتمال وقوع جيب‌بري بيشتر بود با لباس مبدل سوار اتوبوس‌ها مي‌شدند تا جيب برها را دستگير كنند. تلاش‌هاي افسران تجسس چند روز ادامه يافت تا اينكه چند روز قبل يكي از مالباختگان دوان دوان خود را به كلانتري رساند و گفت جواني را كه چند دقيقه قبل كيف پولش را سرقت كرده بود، سوار اتوبوس ديده است.

به اين ترتيب گروهي از مأموران خود را به اتوبوسي كه جيب برها داخل آن بودند رساندند اما 2 متهم با ديدن مأموران از اتوبوس پياده شدند و پا به فرار گذاشتند. آنها قصد داشتند با استفاده از ازدحام خيابان از دست مأموران فرار كنند اما اين تعقيب‌و‌گريز چند دقيقه بيشتر طول نكشيد و سرانجام 2متهم دستگير شدند. مأموران در بازرسي از آنها يك گوشي تلفن همراه مسروقه كشف كردند و آنها را براي انجام تحقيقات بيشتر به كلانتري انتقال دادند.

با آغاز تحقيقات از متهمان معلوم شد يكي از آنها به نام نيما- 27ساله- ازجمله افراد سابقه دار است كه پيش از اين به اتهام آدم‌ربايي دستگير و به مدت 4سال زنداني شده بود. او و همدستش كاوه- 24ساله- حاضر نبودند دست داشتن در جيب بري‌هاي اتوبوس‌هاي تندرو را بپذيرند اما با آغاز بازجويي‌هاي فني به ده‌ها فقره جيب بري اعتراف كردند. اين پايان كار نبود چرا كه در ادامه تعداد ديگري از شهرونداني كه با اين شيوه از آنها سرقت شده بود متهمان را به‌عنوان سارقان اموال‌شان شناسايي كردند و تعداد شاكيان دست‌كم به 80نفر رسيد. در چنين شرايطي پرونده جيب‌برها به پايگاه سوم پليس آگاهي فرستاده شد تا تحقيقات تخصصي از متهمان ادامه يابد.

سرهنگ رضا بستو، جانشين پليس پيشگيري پايتخت در اين‌باره به همشهري گفت: هم‌اكنون متهمان در بازداشت به‌سر مي‌برند و تحقيقات از آنها ادامه دارد. وي ادامه داد: به شهروندان توصيه مي‌شود هنگام استفاده از وسايل حمل‌ونقل عمومي از اموال خود مراقبت كنند و موارد مشكوك را فورا با پليس در ميان بگذارند.

کد خبر 303416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha